Keskin gözlemciliği, capcanlı karakterler yaratma yeteneği ve Rus toplumunun alt sınıflarına ilişkin bizzat deneyime dayanan eşsiz bilgisiyle döneminin en önemli edebi kişiliklerinden biri olan Gorki, devrimden sonra da 1917 öncesi döneme ilgisini kaybetmeyen Sovyet yazarlarındandır. Gorki 1925 yıl..
İslam Garip Olarak Geldi Ve Yine Başladığı Gibi Olacaktır. O Halde Ne Mutlu Gariplere. (Hadis-i Şerif) Kalbe düşen ani bir sancıyla başlayan önce vahşi çöllere oradan da insanın iç âlemine doğru yönelen bir arayışın hikayesi. Bu yolculuk “bilginin merkezi olarak kabul edilen bir yerden vahşi çöllere..
Ebed için çıkılan yolculuğun dünya durağında kısa bir mola verdiğimizi kabullenemiyoruz.Sürekli bir şeyler biriktirmekle meşgulüz.Kiracısı olduğumuz hayatın bir ömür hamallığını yapmak neden?Çıktıkça eskiyen hayat apartmanında kaç tane “keşkeler” biriktirdin?Gayelerin, arzular olarak mı kaldı?Kaç pi..
Edgar Allan Poe, edebiyat tarihine yazdıklarıyla olduğu kadar yaşam öyküsüyle de damgasını vurmuştur. Yoklukla, kayıplarla, larla, alkolle ve sanrılarla cebelleşmesine rağmen, belki de tam bu yüzden hem dünya edebiyatı hem de Batı kültürü üzerinde derin bir etki bırakan olağanüstü öyküler ve şiirler..
“Terazi, sadece dükkanlarda ve çarşılarda asılı olan değildir. Terazi, Hakk’ın âyeti, Allah’ın sırrı ve bilginin ayırt ediciliğidir. İşte bu, rûhânî terazidir. Bu, dünyadaki bunca terazinin kaynağı olan semâvî tartıdır. Meyvenin ayrı, sözün ayrı terazisi vardır. Söz doğru mu yanlış mı, hak mı bâtıl ..
Şu anda elinizde tuttuğunuz kitap, psikolojik öykülerle dolu yol gösterici bir rehber niteliğindedir.Yeşim Salkım (Sanatçı)Muhteşem bir kitap olmuş. Ben, kısaca Sedat’ın size muhteşem kalbinden bahsedeceğim. Sedat, hiçbir menfaat gözetmeksizin kelebek çocuklarımızın ve ailelerin psikolojik desteğini..
Samet Çıldan hikâyelerinde taşra kabul edilen yörelerin insanının (bilhassa okumuş gençlerin) zamanla, hayatla, yer yer toplumla yaşadıkları gerilimleri, iç dünyalarında yaşadıkları gelgitleri, geleneğin ve toplumsal kültürün ışığında sorguluyor. Göz ardı edildiği düşünülen bir kesimin gözlemlerini ..
İtalyan gezgin Marco Polo’nun 1271’de Venedik’ten başlayan seyahatleri; İpek Yolu’nu izleyerek Orta Doğu, Ermenistan, Gürcistan, Anadolu ve İran üzerinden Türkistan, Hindistan ve Çin’e kadar uzanır.Geçtiği tüm yerleşim yerlerindeki coğrafi yapı, hayvanlar, bitkiler, gelenekler, din, ticari hayat, de..
Bu eser “Filistin için ben ne yapabilirim ki” sorusuna “Filistin için ben ne yapamam ki” cevabını veren bir avuç kadının “Aksa murabıtalığına” öykünmesinin meyvesidir. Yıllar evvel Aksa’dan yükselen seslerin pek cılız biçimde ulaştığı bu topraklarda, hayatlarının serencamında yüzbinlerin “Aksa” se..
“Kim dünyanın sonunu düşünürse ondan sakınır. Kim yolun uzun olduğunu idrak ederse yolculuk için hazırlık yapar. Bunları bilip de unutan kişinin hâli ne tuhaftır! Bunun zararını görüp de üzerini örten ne ilginçtir!”***İbnu’l Cevzî, yaşadığı dönemin en çok dinlenen, bilgisine başvurulan âlimiydi. Onu..
Yovkov’u okumak XIX. yüzyılın ilk yarısında Balkanların sosyo-kültürel yapısına tanık olmak demektir. Aşıklarıyla, eşkiyalarıyla, ağalarıyla köy yaşantısının canlı bir panoraması yer alır onun öykülerinde. Yöresel temaları işlemesine karşın evrenseli yakalamayı başarır. Dönemin içtimai, hukuki, anan..
Gün gelir hakikate giden yola barikatlar kurulur. Bu defa sorulan soru şudur: ‘Ne yapmalı?’Önce niyet edeceğiz, ardından kalbin sesine uyarak sonsuzluğa yöneleceğiz. Üç hakîmin hükmünde hata aranmaz: Kalbin, kaderin, ölümün.Aramak vazifedir. ‘Aramakla bulunmaz fakat bulanlar ancak arayanlardır’ deni..