Søren Kierkegaard; su Danimarkali filozof, varolusçulugun babasi... Kierkegaard’a göre umutsuzluk evrenseldir, çünkü insan sonluluktan sonsuzluga geçisi umutsuzluk yoluyla gerçeklestirir. Umutsuzluk kaçinilmazdir, insanin, karsitlarin bir sentezi olmasinin, daha dogrusu diyalektik bir varlik olusunu..
Zihnin evren içindeki yeri nedir? Neden bazı varlıklar zihin sahibi iken diğerleri zihinden yoksundur? Nasıl olur da bir et parçası âşık olabilir veya depresyona girebilir? Zihnin nasıl çalıştığına dair sistematik bir teori geliştirmek mümkün müdür? Zihni çalışmanın yöntemi ne olmalıdır?Zihin felsef..
Felsefeyi akademinin, hayattan soyutlanmis kavramlarinin insani pratikleri ve tecrübeleri tam olarak yansitmayan sinirli ve dar çerçevesine hapsetmek yerine hayatin tazeligine ve canliligina temas eden, evrende bulunan her seyi tam olarak kusatan bir genislikle ele almak gerekir.Aksi halde, küçük bi..
“Düşünmek Ne Demektir?”, Martin Heidegger’in 1951 ve 1952 yıllarında Freiburg Üniversitesi’nde sunduğu meşhur takrirlerini derlemekte ve Heidegger’in felsefesinin varlık-tarihsel döneminin önemli eserlerinden birini teşkil etmektedir. Bu iki takrirde Heidegger, düşünmenin ne anlama geldiğini ve düşü..
İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana göze batan siyasal olayları oluşturan eylem ve kararlara, yaygınlık kazanan düşünce-sanat akımlarıyla moral ve toplumsal akımlara bakılırsa, çağdaş kültürün en belirgin özelliği, insanın yüzünün unutulmuş olması; insanın, değeri sıfır olan bir varlık olarak görülmesi..
Her bilimin insan dogasiyla az çok bir iliskisi vardir; her ne kadar bazisi insanoglundan çok uzaklarda gibi dursa da, bir yerde, bir geçitte mutlaka insan dogasina dönüs yapar. Matematik, Doga Felsefesi ve Dogal Din bile bir ölçüde Insan'in bilimine baglidir; çünkü hepsinin yolu insani tanimaktan g..