Bir düşünelim lütfen; Bu kısacık hayata neden geliyoruz? Hayat. kaç kere yaşanır? Kaç kere dünyaya geliriz? Kaç kere ölürüz ve kaç kere ahirete gideriz? Ciddiyetle düşünün. lütfen.Evet, bütün bunların hepsini bir kere yaşayacağız. Dünyaya bir kere geldık. Yaşamaya devam ediyoruz. Ne zaman öleceğimiz..
Tasavvufun en önemli dört klasik eserinden biri, es-Sühreverdî’nin ‘Avârif’ adli eseridir. Gerçek Tasavvuf, bu eserin tercümesidir. es-Sühreverdî bu eserini niçin yazdigini söyle açiklar: "Bu kitabimla velilerin, sufilerin yolunun Kur’an ve Sünnet yolu oldugunu, yaptiklari her isin mutlaka bir delil..
Ölüler işitir mi? Ölülere Kur'an Okumak, Tevessül, İstiğase, Teberrük, Şefaat, Rabıta, Tazim, Şirk, Bidat, Allah Allah Diye Zikir, Tesbihte Taş Kullanmak, Muska Takmak, Mecaz, Tevil, İstiva Meselesi ve Cihad konularında Medine'de daha önce çıkan Selefiler ve Tasavvufçuların Görüşleri adlı eserimize ..
Mevlâna'nin üstadi olarak kabul ettigi Feridüddin Attar'in bu eseri, genel bir bakisla Islâmî bir temele dayanan ahlâk ve âdap kaidelerini kisa formüller halinde gençlige asilamak maksadiyla yazilmis didaktik bir eserdir. Ancak içine her seviyeye hitap eden müsbet ve kuvvetli fikirlerin de serpistir..
Tasavvuf bakışıyla bakmak Allah bakışıyla bakmaktır. Tasavvuf ehli, aleme Allah’ın baktığı gibi bakar.- Hak edilmenin esrarı Haliki bilmendedir. İşte bu esrara tasavvuf diyoruz.- Bir sanatkarın eserine hayran olan o eserden ilham alarak yeni arayışlara girişir. İnsanın halife oluşu zaten bu arayışla..
Elinizdeki eser; İbn Arabî’nin Tevhid konusunu ele aldığı, kısa ama içeriği oldukça yoğun bir eserdir. Bu nedenle eser değişik adlarla birçok kez Türkçeye çevrilmiştir. Risâlenin merkezinde Hz. Peygamber’in zikretmiş olduğu Men arefe nefsehu fegad arefe Rabbehu / Nefsini bilen Rabbini bilir hadisi v..
Öğrenmek için okumalısın!Tasavvuf canı canana verip azade olmaktır.Tasavvuf can-ı canan olmaya derler.Tasavvuf canı Allah’a (c.c.) verip fani esaretlerden kurtularak cananın canı yani Allah (c.c.) dostu olmaktır.Tasavvuf, hicri ilk asırlardan itibaren İslami İlimler tasnifinde yerini almış zaman içi..
Allah-u Teala bir bilinmezi, bir görülmezi, bir erişilmezi,bilinir, görülür ve erişilir hale getirebilendir. Çünkü bilmek bildirmek görmek gördürmek, ermek, erdirmek, kendinden kendine olan bir alışveriş yöntemidir. Bu yöntemler bir plan ve programla olmaktadır. Bunları anlayabilmek içinse bilen, gö..
Allah arayışına giren kişiler zannederler ki, bu arayış onlardan geliyor. Ben istiyorum, ben ibadet ediyorum gibi... Allah’ı tanımaya başlayınca bakılıyor ki Allah’ın isteği doğrultusunda “Allah” diyoruz. Şöyle ki; öyle bir kuvvet ve kudret sahibi ki on sekiz bin alemi yaratmış ve tecellide olan sad..
İranlı büyük bir arif, filozof ve şiir insanı olan Kutbü’l Arefin Baba Afzal Kaşani’nin ismi Türk edebiyatında bilinen ama maalesef eserleri Türkçeye çevrilmeyendi.Behruz Dijurian’ın olağanüstü olan ve kalp ve kovan ve KIZKULESİ şiir kitabına daha önce yaptığım yorumumda; geçmişin, günün ve geleceği..