İmam-ı Gazâlî, sadece İslam düşünce tarihinde değil, dünya düşünce tarihinde önemli izler bırakmış bir şahsiyettir. El-Münkız mine’d-Dalâl kitabı da onun fikrî yolculuğunu kaleme aldığı kısa ama etkili bir eseridir. İmam-ı Gazâlî, bu kitapta zihin dünyasına hücum eden bazı şüpheli durumlardan ve onl..
İmam-ı Gazâlî’nin İslam ve Zındıklık Arasındaki Fark adlı eseri, İslam düşünce tarihinin derinliklerine inen önemli bir kitaptır. Bu kitap, İslam ile zındıklık arasındaki farkları inceleyerek, inanç ve inançsızlık kavramlarını titizlikle ele alır. İmam-ı Gazâlî, bu eserde, hakiki İslam’ın esaslarını..
Hakk aşığının tek derdi vardır, hakikatlerilayığıyla anlamaya çalışmak veanlayabildiği kadar, ilgili olanlara anlatabilmek.Ürün Adı: Çıktım Erik Dalına şerhÜrün Markası: Lisinya..
İslam Maneviyatının yani tasavvufun en önemli yazılı eserlerinden olan Hz. Mevlana’nın Mesnevi’si her dönemde ve her insanın anlayış düzeyine hitap eden hikaye etme yöntemlerini ihtiva eder.Hayvanların dilinden veya onların konu edildiği hikayeler de bunlardandır. Bu hikayelerin çok katmanlı semboli..
“BEN SİZE ALLAH’TAN KORKUNUZ, HAYVANLARI İNCİTMEYİNİZ, RAHATLARINI BOZMAYINIZ DEMİYOR MUYUM?”Hz. Muhammed (S.A.V)Canın özü sevgi, bu çok açık. Sevgiyle var ediyor “ben”i her şeyi… Ben, sevgiyle besleniyor ve buna ne kadar uyanıyorsa o kadar daha açılıyor sevgiye. Peşinde koşulan her şeyin ardında c..
İnsan, insan olduğundan beri, en temel meselesini oluşturan o soruyu sorar: “Ben kimim ve nasıl bu hâli aldım?” Yeryu¨zu¨nde hiç kimse söz konusu soruya geride başka bir soru(n) kalmayacak şekilde net cevap vermez, veremez… Böylelikle insanın, bu esrarlı evrende bir sır olarak kalması, varoluşunun e..
Aldanışı, insanlığın trajik bir hakikati olarak sunan el-Keşf ve’t-Tebyîn fî Ğurûri’l-Halki Ecmaîn, gururun/aldanışın arkasındaki aldanma hikâyelerini çeşitli tasvirlerle ortaya koyuyor. Bu anlamda “Tüm İnsanların Aldanışının Keşif ve Beyanı” olan bu kitapta Gazzâlî; insanların, arzularını tatmin yö..
Mesnevi 1Mevlânâ’nın, Mesnevi’yi Hüsameddin Çelebi’nin ricasıyla yazmaya 1260’da başladığı, 1268’de bitirdiği söylenir. Fürüzanfar’e göre Mevlânâ kendi Mesnevi’sine şunu yazdırmıştır: “Mesnevi’yi belki ayak altına koyarak göklerin tepesine çıkmak için söyledim.”“Modern standartlara göre değerlendiri..
Bu kitap, 1960’da Dirilis’de, 1961 ve 1962’de Yeni Istiklâl’de, 1966 ve 1967 yillarinda da Dirilis’de yayinlanan yazilardan dogmustur. Bu yazilar bütün halinde 1967’de Dirilis’de bir kez daha yayinlanmis ve ilk kitap haline gelisi, 1967’de, Yazilar adli üç kitaptan olusan eserin içinde yer almasiyla..
Bu kitabın içeriği içe yolculuktur.Bu kitap, bir seni, bir beni, bir de O’nu anlatır.Bu kitap, eski benlerimizi, yeni benlerimizi ve gelecek benlerimizi anlatır.Bu kitap, hiçbir şeyin bir şey olduğunu, sonra da paramparça olduğunu anlatır. Bu kitap hiçbir şeyin bilinmek istemesini bilmeyi anlatır.Bu..