İmam Gazâlî’nin İhyâ-u Ulûmi’d-Dîn adlı eseri, yazıldığı dönemden günümüze kadar hemen her nesil tarafından yeniden çevrildi, tekrar tekrar okundu… İbadetlerin batınî boyutlarını ele alan İhyâ’nın “ibadetler” bölümü, hassas bir çalışmayla derlenerek yeniden tercüme edildi.Çalışma sırasında tasavvûfî..
Baslangıçlar, nihâyetlerin tecelli ettigi yerlerdir. Kimin bidâyeti Allah ile olursa nihâyeti de O'nunla O'na dogru olur. der bir arif. Iyi bir baslangıç yapabilmek ya da manevî bir yolun yolcusu olabilmek ise ilimle mümkündür. Ancak ilim kendi basına yeterli degildir. Çünkü Mevlânâ'nın ifade ettigi..
“TASAVVUF, GERÇEKLERE YAPIŞMAK VE İNSANLARIN ELİNDE OLAN ŞEYLERDEN ÜMİDİ KESMEKTİR.”– MARUF KERHİTasavvuf, arayıştan ziyade, olma haline ulaşabilme yolculuğudur. İnsanın, ilkel kimliğinin yani id’in dürtüsel isteklerinin ve tepkilerinin kontrolü altında bir yaşam sürmek yerine fiziksel, tinsel, ruhs..
Ameller cisimler gibidir. Ruhlari ise içlerindeki ihlas sirridir.Varligini gizlilik arazisine göm. Zira gömülmeden biten tohum tamamen olgunlasamaz.Amelleri bos vakitlere havale etmen nefsinin bilgisizligindendir.Hali seni uyandirmayan ve sözü seni Allah'a (c.c) tesvik etmeyen kisiyle arkadaslik etm..
Imam Gazali (rah), bu eserde huzurlu bir devletin ve mutlu bir ailenin nasil kurulacagini, kurulan bu saadetin nasil korunacagini, fertlerin ve cemiyetlerin basariya nasil ulasacagini örnekleri ile ortaya koymaktadir.Eserde, inanç esaslari, ilim, hikmet, hikaye, nasihat ve güzel prensipler birlikte ..
"Fazilet ve bilgiçlik olsun diye ilim ve hüner istemiyorum.Kurtuluş ehlinin istediklerini de istemiyorum, çünkü mübah olan huri ve köşklerden de geçtim.Senden yalnızca saflaşmış, eğri büğrü olmayan bir gönül istiyorum. Bir gönül ki onda senden gayrısına yer yoktur.Tüm dünyevi dertlerden arınmış, bir..
"Fusûsu'l-Hikem", Muhyiddin-i Arabî'nin hicri 627 yilinda Sam'da bulundugu siralarda bir gece görmüs oldugu gerçek bir rüyanin ilhamiyla yazilmis, bilinen manada bir tasavvuf kitabi olmaktan öte hakkindaki tartismalarin bugün de devam ettigi bir bas yapittir.Kitabin asil maksat ve gayesi halkin bazi..
Mü'mine layik olan, imaninda süphe etmemek, yani Mü'minim insaallah dememektir.Bilakis, ben gerçek mü'minim elhamdülillah demelidir.Zira, Allah'u Teala Kur'an-i Kerim'inde mü'minler hakkinda: Gerçek mü'minler ancak, Allah'a ve Rasulüne inanan, sonra bunda süpheye düsmeyenlerdir. (Hucurat 49/15)Bilin..
"Zaman bilincinin zirvesi "ibnü'l-vakt" olmak; mekân bilincinin zirvesi ise "medenî" olmaktir. Ibnü'l-vakt, her an yeniden dogandir, akip giden vakte karsi dâima yeni ve yenileyen sözler söyleyendir. Medenî olmak, insana zimmetlenen yeryüzünü bozmadan, kirletmeden îmâr etme çabasidir. Ö. Tugrul Inan..
Türlü sefaletlerle ihtiraslarin parça parça böldügü hasta bir vücudu andiran Islam dünyasi, en bedbaht devirlerinden birini yasiyor ve her Islam memleketinde ruhlar birbirinden ayrilmis, birbirlerine saldiriyorlar. Her sene yüzbinlerle ziyaretçi ile dolan Kabe'nin etrafinda ruh birligi ve beraberlig..
Son Peygamber Hz. Muhammed (s.a.s.) hakkında sayılamayacak kadar çok eser yazılmıştır. Yapılan çalışmaların hepsinin mutlaka bir kıymeti vardır. Ancak, geniş kitlelere O'nun sevgisini yerleştiren ve hafızalardan silinmeyecek izler bırakanlar, tasavvuf! eserlerdir. Çünkü O'nun başlıca vasıfları olan ..